Direct Alpine slaví 20. narozeniny!

Liberecká společnost Direct Alpine letos slaví kulaté narozeniny! Na světě je celých 20 let, a to je věk, kdy už rozhodně stojí za to se trochu ohlédnout!

Direct_Alpine_01

Všechno to začalo v roce 1997, kdy kamarádi Radek Nováček a Jirka Sika hledali způsob, jak trávit méně času v práci a více ve skalách. Naivně si mysleli, že tenhle zapeklitý problém vyřeší založením vlastní firmy. To ještě nevěděli, jak šeredně se spletli.

Nedostatkové zboží

Společnost pojmenovali Sinor Tex a zaměřili se na testování a prodej textilií. Nabídka se postupně rozšiřovala a mezi látkami, které Radkovi a Jirkovi prošly pod rukama, se objevily i první membránové materiály. Oba pánové se v té době už pěkných pár let věnovali lezení a dalším aktivitám v přírodě, proto netrvalo dlouho a světlo světa spatřily první modely outdoorového oblečení. Není se ostatně čemu divit. Kvalitní vybavení, které by se ctí obstálo při horolezectví, zimních výstupech a skialpinismu, se tehdy shánělo jen těžko.

V roce 1999 vznikly prototypy membránového kompletu Devil Alpine, který po mnoha inovacích zůstává v kolekci i dnes. Stejně jako odolné a lety osvědčené kalhoty Patrol. „Pořádné kalhoty tenkrát na trhu chyběly, a tak jsme vzali robustní českou tkaninu a nechali si ušít prvních padesát kousků se zesílenými koleny a sedem. Naložili jsme je do škodovky a objeli prodejny, které jsme znali. Za týden byly do posledního kusu pryč,“ vzpomíná Radek Nováček, jeden ze zakladatelů značky.

Direct_Alpine_02

První stánek na horolezeckém filmovém festivale v Teplicích nad Metují

Rychlý rozvoj do té doby malé liberecké fir­mičky odstartoval v roce 2000, kdy do společnosti vstoupil Jindra Hudeček. Značka Direct Alpine díky tomu získala silné ekonomické zá­zemí a podporu v rámci obchodů HUDY. Roku 2005 vznikla společnost Direct Alpine s.r.o., za kterou stáli dva společníci – Radek Nováček a Jindra Hudeček. Jirka Sika se rozhodl jít svou vlastní cestou. Firma se přestěhovala do větších prostor v bývalé textilní továrně v Liberci – Kateřinkách, kde sídlí dodnes. Zároveň došlo na úpravu loga, kterým se stal symbol šipky značící přímou cestu vzhůru na vrchol.

Úspěch za hranicemi

Značka Direct Alpine si díky funkčním střihům a vynikající kvalitě výrobků rychle vybudova­la silnou pozici na českém outdoorovém trhu a postupně se začala prosazovat i v zahrani­čí, zejména ve Švýcarsku, Rakousku, Německu, Francii a Itálii. V roce 2010 dokonce navázala spolupráci s Horskou službou na Slovensku a dodala oblečení několika organizacím sdružu­jícím profesionální horské vůdce ve Francii, na­příklad v Chamonix.

Direct_Alpine_06

Ambasador Markus Pucher testuje novou verzi oblíbené bundy Guide

V roce 2014 získalo logo nynější podobu, kte­rá odráží technické provedení produktů a je­jich nekompromisní kvalitu. O dvě léta později ozdobilo technologické novinky, jako třeba hardshellovou bunda s 3D nanomembránou od Polartecu nebo funkční bavlnu s nano­repelencí Hydrophobic Extreme.

Zlaté české ručičky

Direct Alpine se může pochlubit tím, že naprostá většina současné produkce vzniká ve třinácti dílnách po celé Čes­ké republice. „Když už v této zemi žijeme, tak jí také něco chceme odvádět… A dokud nám v tom­to budou naši zákazníci rozumět, tak v tom budeme pokračovat,“ říká Radek Nováček. Firma má stoprocentní kontrolu nad celým procesem výroby, může proto veškeré úpravy a nedostatky řešit rychle a efektivně.

Direct_Alpine_05

Vzorování nové kolekce

Radek dnes převážně vyvíjí nové mode­ly. Jde o nikdy nekončící proces, ve kterém je třeba věnovat pozornost každému detailu. Od první myšlenky k hotovému produktu to trvá třeba rok, rok a půl. Nejdříve se v laboratoři testují mate­riály, poté se v terénu zkoušejí první proto­typy. Postupně vznikají další a další verze, a teprve až k nim nejsou žádné připo­mínky, je na řadě vzorování a vlastní výroba. Odměnou je originální a nepřehlédnutelný design, který se snoubí s maximální funkčností. Těchto vlastností si zákazníci cení nejen u nás, ale také v desítkách zemí, kam dnes Direct Alpine vyváží celých 60 % své produkce.

Direct_Alpine_03

Výroba v České republice

Na vývoji oblečení se už řadu let kromě vý­vojářů podílejí také členové Direct Alpine Test Teamu. Patří mezi ně například horští vůdci UIAGM Zdeněk Hák a Radek Lienerth, legendy českého pískovcového leze­ní Petr „Špek“ Slanina a Jirka „Prcas“ Slavík, či rakouský extrémní alpinista Markus Pucher. Produkty testují v těch nejnáročnějších pod­mínkách. Příkladem budiž prvovýstup cestou Satisfaction! Na Gasherbrum I, za který Zdeněk „Háček“ Hák získal spolu s Márou Holečkem prestižní mezinárodní ocenění Zlatý cepín.


Direct Alpine pohledem lidí, kteří s ním spojili svůj život


Plány do budoucnaDirect_Alpine_logo

Lidé v Direct Alpine rozhodně neusínají na vavřínech, ale usilovně pracují na tom, aby společnost posunuli zase o kousek dále. Nesoustředí se přitom jen na ladění nové kolekce, ale také na zodpovědný přístup k ochraně životního prostředí. „V celé společnosti nyní rezonuje téma udržitelnosti. Momentálně pracujeme na plánu, ve kterém si klademe za cíl odbourání proble­matických chemických sloučenin z našich vý­robků a celkové snížení ekologické zátěže naší činnosti. Od balení produktů až po recyklaci odpadů z chodu firmy,“ uvádí Jirka Doubrava, který nyní ve firmě zastává post výkonného ředitele.

První pomyslnou vlaštovkou se stane limito­vaná edice legendárních kalhot Patrol vyrobená z recyklovaného materiálu, kterou Direct Alpine uvede v sou­vislosti s letošními oslavami. Ty vyvrcholí na podzim, kdy si šťastný výherce připomene sto let od vzniku republiky výstupem na Gerlachovský štít, a to v doprovodu ambasadora značky Zdeňka Háka.


Oslavte vznik republiky výstupem na Gerlachovský štít!

Soutěžte v srpnu s Direct Alpine o 1000 dobrodružství v Tatrách!

Gerlach

Odebírat

Pin It on Pinterest