Friends of Fenix 2016 – HUDYtým na návštěvě v Hanwagu

Friends of Fenix je každoročně pořádaná akce, na které mají obchodníci možnost navštívit výrobu Hanwagu a zároveň vybavení otestovat na treku v horách. I letos jsme měli možnost zúčastnit se také s HUDY týmem a moc jsme si to užili!

Friends of Fenix

Hanwag. Vyrobeno s vášní

Tenhle příběh by se dal začít stylem bylo nebylo, kdesi v Bavorsku. Tři bratři, tři ševcovské dílny. Jeden to zabalil, ale další dva uspěli a s výrobou kvalitních ručně vyráběných bot pokračují dodnes (Lowa a Hanwag).

My se jeli tentokrát podívat, jak to skoulel Hanz Wagner se svým Hanwagem. Vidět místo, kde a na jakých tradicích Hanwag vznikl je rozhodně pozoruhodné a pakliže má člověk možnost spojit to s výletem do hor, na které se tyto tradice odkazují, tím lépe.

Prezentace v továrně Hanwag

Teoretická prezentace Alexandra Märze jakožto exportního manažera Hanwagu nenechá nikoho na pochybách, že v této fabrice sídlí odborníci, kteří své práci rozumí. K tomu uvědomění si, že hlavní část jejich bot (ta kožená) chodila po kopcích ještě dřív, než z nich vznikly boty. A o tom, že se kravky v Alpách mají dobře, nepochybuje asi nikdo, kdo kdy zvonění jejich zvonců na horských pastvinách naslouchal. Aby z nich tedy nebyly kvalitní boty… :)

Výroba obuvi Hanwag

Spousta ruční práce a výroba z materiálů zásadně z Evropy, tj.hlavní krédo této bavorské značky. Podívejte se na ty boty sami, však ta spousta rukou, kterými prošly, než se dostaly na pulty obchodů je na nich ještě otisklá. Krásné tradiční řemeslo.

Ruční výroba u obuvi Hanwag

Ruční výroba obuvi Hanwag

Po exkurzi výrobou, kde sledujeme všechny procesy, kterými obuv při výrobě musí projít, se přesouváme do hor.

Podívejte se s námi do výroby:

A konečně ty zasloužené hory...

Šťastní turisté z HUDY týmu

Třídenní trek začínáme rovnou z prudka svižným a hlavně horkým výstupem z Lenggries na Stie Alm. Mnohým se protočí panenky, zapálí nejen lýtka a ze všech proudí kapky potu. Však 900 výškových metrů po svahu o sklonu černé sjezdovky není zadarmo ani, když jde člověk „na lehko“.

Na Stie Alm nás již vítají zástupci Fenix Group (Hanwag+Fjällräven+Primus+Brunton) a naši kamarádi Harry se Sanelou, jak jinak než místní pálenkou. Po skvělé večeři se společně veselíme až do pozdních hodin a někteří z nás uléhají až v časné ráno. Praskající dřevěnou chalupou se ještě dlouho nese tajuplné šepotání tajemné :) a tajemné V. A venku zvoní kravské zvonce…

All together

All together - HUDY tým na setkání Friends of Fenix

Ráno je pro mnohé krušné, ale krásné. O to více pro mě s Veronikou, jelikož si chceme výstup zpestřit průstupem severní stěny Benediktenwand. A tak vyrážíme z chaty na hřeben o něco dříve a těsně před vrcholovou partií uhýbáme z Rotöhrsattel dolů pod stěnu. Po cirka dvouhodinách se již strojíme na několikahodinové lezení v parádním vápně. Už název naší cesty „Lebe Deinen Traum“ říká vše a my si po dnech v ruchu a společnosti užíváme osamocení, které může nabídnout jen pár set metrů vertikály. A do toho zas ty kravské zvonce, které jsou stále tlumenější, jak vzlínáme délku za délkou k vrcholu…

Kromě turistiky jsme také lezli

Kromě turistiky jsme také lezli

Ostatní mezitím přecházejí hřebenovku přes vrchol Benediktenwandu a sestupují na místo našeho druhého přenocování – Tutzinger Hütte. I tento turistický výšlap je parádní a exponovaný a lze jej doporučit všem, kteří netrpí nadměrnou závratí. Více o oblasti naleznete zde.

Na vrcholu Benediktenwand

Na vrcholu Benediktenwand

Odpoledne se všichni scházíme pod severní stěnou, na Tutzinger Hütte a společně smáčíme žízeň z horkého dne skvělým bavorským pivem a sdílíme zážitky z uplynulých hodin. Ten večer uléháme dříve a mnohem pokojněji, šepotání se nikde neozývá, či jej již neslyším.

Stěna Benediktenwand

Další den sestup z hor, koupání v řezavě studené řece, hodiny v autobuse cestou zpět a tento příběh je dokonán a my se již těšíme na další, ať už s našimi obchodními partnery, kolegy a kamarády anebo třebas s našimi zákazníky při některé z testovacích akcí.

A přátelé, ty sny je dobré žít… :)

Související články:

Hanwag aneb boty pro každé chodidlo